Jaunumi no Latvijas poligrāfijas, iepakojuma un saistīto nozaru nodarbināto prasmju pilnveides un produktivitātes apmācību projekta, jūnijs 2025

10 miljonu solis uz priekšu: AS “VG Kvadra Pak” veido nākotnes ražotni

Latvijas iepakojuma ražošanas nozarē iezīmējas nozīmīgs attīstības pavērsiens – AS “VG Kvadra Pak” ir uzsācis 10 miljonus eiro vērtu paplašināšanās projektu, kas sniegs būtisku pienesumu visa reģiona konkurētspējai. Uzņēmuma rūpnīcas attīstība Rīgā ietver jaunas ražotnes būvniecību, modernas automatizācijas sistēmas ieviešanu un ilgtspējības uzlabojumus, kas atbild uz mūsdienu tirgus prasībām pēc videi draudzīgiem iepakojuma risinājumiem.

Būvdarbus īstenos viens no Latvijas vadošajiem būvniecības uzņēmumiem – SIA “UPB Nams”. Projekta realizācija jau ir uzsākta, un jaunās ēkas atklāšana paredzēta 2026. gada otrajā ceturksnī. Paplašināšanās sekmēs arī jaunu darba vietu izveidi, nostiprinot Latviju kā stratēģisku centru augstākās klases kartona iepakojuma ražošanā Baltijā un Ziemeļeiropā.

AS “VG Kvadra Pak” ģenerāldirektors Roberts Vasiļevskis norāda: „Šis ir nozīmīgs projekts reģionā, un tas ir rezultāts ciešai sadarbībai starp nozares līderiem Latvijā. Mēs lepojamies ne tikai ar būvniecību, bet arī ar jaunajām augstas pievienotās vērtības iespējām, ko tā sniedz vietējai ekonomikai. Tas ir vēsturisks attīstības punkts mūsu uzņēmumam un plašākai kopienai, kuru apkalpojam.”

Latvijas uzņēmumiem šī iniciatīva ir apliecinājums, ka investīcijas nākotnē atmaksājas – gan biznesa izaugsmē, gan tirgus paplašināšanā. Šis ir iedvesmojošs piemērs drosmīgai attīstībai, sadarbībai un ilgtermiņa domāšanai, kas veido mūsu nozares spēku nākotnē.


Apmācības un izaugsme: kā vērtēt investīcijas darbiniekos?

Anita Kalniņa
FranklinCovey
Trenere un koučs

Kādas ir FranklinCovey metožu un pieejas būtiskākās atšķirības, kas to padara par ievērojamu spēlētāju apmācību jomā?

“FranklinCovey” ir īpaši izstrādāts saturs, kas ir gan vērtībās, gan pētījumos balstīts. Tas ir globāls, bet arī pielāgots Latvijas uzņēmumu vajadzībām. Mēs ne tikai strādājam ar prasmēm un vērtīgiem instrumentiem, bet arī veicinām domāšanas un paradigmu maiņu, lai izmaiņas, kas notiek uzņēmumā, būtu vērstas uz ilgtermiņu un izpaustos kā novērojama uzvedības maiņa. Tieši to visbiežāk vēlas uzņēmumi — lai darbiniekiem būtu ne tikai zināšanas, bet arī prasme darīt lietas citādāk. Tāpēc, manuprāt, “FranklinCovey” ir brīnišķīgs saturs.

Kādi ir būtiskākie ieguvumi uzņēmumam, sistemātiski ieguldot darbinieku apmācībās un profesionālajā attīstībā?

Domāju, ka tie uzņēmumi, kuri iegulda darbinieku apmācībā, pirmkārt, iegūst motivētus darbiniekus, kuri nāk ar jaunām idejām. Bizness tādā veidā iegūst gan inovācijas, gan konkurētspēju. Tas, manuprāt, ir pats būtiskākais, un atspoguļojas arī peļņas un zaudējumu rādītājos.

Kādi ir galvenie priekšnosacījumi, lai mācību process būtu efektīvs?

Lai mācīšanās process būtu efektīvs, vadībai ir jāizskaidro, kāpēc darbiniekiem ir nepieciešamas šīs mācības un kāpēc tieši šāds saturs. Ir jāatvēl tam pietiekami daudz laika — vai nu vesela diena, vai vismaz puse dienas. Arī pašai vadībai vajadzētu mācīties vai būt lietas kursā par to, kas tieši tiek mācīts. Visbeidzot, dalībniekiem iesaku ierasties uz apmācībām labi izgulējušiem, ar atvērtu prātu un vēlmi uzzināt kaut ko jaunu, kā arī gatavību zināšanas pielietot praksē.

Kā uzņēmumi vislabāk var novērtēt apmācību ietekmi uz darbinieku veiktspēju un uzņēmuma izaugsmi?
Iesaku vērtēt gan kvantitatīvos, gan kvalitatīvos rādītājus. Kvantitatīvi var izmērīt, ka samazinās kļūdu skaits un uzdevumi tiek izpildīti ātrāk. Savukārt kvalitatīvi vērtējot, ir vērts skatīties uz darbinieku apmierinātību. Viens no labākajiem instrumentiem ir “Engagement Index” jeb darbinieku iesaistes indekss, kas pie kvalitatīvas un efektīvas mācību politikas noteikti būs salīdzinoši augsts un turpinās augt.


Kursa nosaukums: “Online mācību metodes”

PASNIEDZĒJA:
Jeļena Horoškina, E-mācību un attīstības eksperte
FranklinCovey Latvia dibinātājs

Balstoties uz daudzu gadu pieredzi, veicot mācību sistēmu auditus un analizējot online mācību programmas, ir apkopoti secinājumi par to, kam un kā jāpievērš uzmanība, veidojot tiešsaistes mācības organizācijās. Šis kurss ir instruments savu risinājumu pilnveidošanai un ideju īstenošanai, mācoties no citu pieļautajām kļūdām.

Mērķis: Iepazīstināt kursa dalībniekus ar tiešsaistes mācību veidošanas metodoloģijas pamatiem.

Ieguvumi:

Zināšanas par situācijai atbilstoša mācību formāta izvēli.
Prasme izvēlēties piemērotākos praktiskos uzdevumus un pārbaudes veidus.
Risinājumi un iespējas ar vai bez mācību pārvaldības sistēmas.
Atbildes uz individuāliem jautājumiem par online mācību veidošanu.

Mērķauditorija: Personāla vadības un attīstības speciālisti, darbinieki, kas nodarbojas ar mācību programmu izstrādi organizācijās, biznesa treneri, pasniedzēji un eksperti, kurus interesē tiešsaistes mācību izveide.

Darba metode: Mini lekcijas, situāciju analīze, diskusijas, praktiskie darbi.

Programma:

Pareizā mācību formāta izvēle.

  • Kādas sekas var izraisīt nepareizi izvēlēts apmācību formāts?
  • Jautājumi, kas palīdzēs izvēlēties pareizo mācību formātu.
  • Galvenās atšķirības starp dažādiem mācību formātiem.

Kursa satura izveide.

  • “Par daudz, par sarežģītu, ‘ūdens, garlaicīga teorija…” – kā novērst šādus mācību dalībnieku iespaidus?
  • Vai praktiskie uzdevumi vienmēr ir nepieciešami?
  • Kā izstrādāt nodarbībai atbilstošu praktisko uzdevumu?

Zināšanu pārbaude.

  • Kādos gadījumos ir nepieciešami testi?
  • Kā pārbaudīt zināšanas, neizmantojot testus?Vai iespējams mācīties bez LMS sistēmām?
  • Kādēļ ir nepieciešama LMS (Learning Management System – mācību pārvaldības sistēma) un mācību platforma?
  • Ko darīt, ja uzņēmumam nav LMS?

Pieteikšanās process apmācībām komersantiem

Latvijas Poligrāfijas uzņēmumu asociācija
Piedāvā apmācību projektu

“Latvijas poligrāfijas, iepakojuma un saistīto nozaru nodarbināto prasmju pilnveides un produktivitātes apmācību projekts”

Projekta nr. 4.2.4.1/1/24/A/005

Projekts tiek īstenots līdz 2029. gada 31. decembrim

Lūdzam pieteikties, sūtot informācijas pieprasījumu uz e-pastu: apmaciba@lpua.lv

Projekts balstīts uz Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas mērķiem:

  • Veicināt mūžizglītību
  • Nodrošināt elastīgas prasmju pilnveides un pārkvalifikācijas iespējas
  • Atbalstīt jaunu prasmju apguves nepieciešamību
  • Sekmēt profesionālo mobilitāti

Projekts tiek īstenots ar Eiropas Sociālā fonda Plus (ESF+) finansiālo atbalstu.

Publikācijā paustie uzskati un viedokļi ir tikai autora(-u) uzskati un viedokļi un ne vienmēr atspoguļo Eiropas Savienības vai Eiropas Komisijas uzskatus un viedokļus. Par tiem nav atbildīga ne Eiropas Savienība, ne Eiropas Komisija.